Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

این وبلاگ مکانی است برای تبادل اطلاعات بین من و شما در حوزه مرتبط با پایگاه داده امیدوارم مورد رضایت دوستان واقع شود هرچند که با توجه به گسترش دانش بشری پرداختن به تمامی نیازها یک نگاه کاملا ایده آل است اما تمام سعی من در این است بتوانم کمکی هر چند کوچک به دوستان کرده باشم.

آخرین نظرات

معرفی MongoDB (قسمت اول)

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۴۸ ق.ظ

همانطور که می دانید اطلاعات ذخیره شده بشر هر روز بیشتر از دیروز می شود و این یک زنگ خطر برای مدیران سایت ها و همچنین طراحان پایگاه داده در سراسر دنیاست.

چند سالی  انقلابی در پایگاه داده ها بوجود آمده است به نام جنبش BigData . یعنی اینکه اطلاعات بشری را دیگه نمی توان بصورت معمولی ذخیره کرد و این شده است که زبان محبوب نسل های پایگاه داده SQL دیگر قادر به مدیریت این تعداد اطلاعات نیست و این یعنی زنگ خطر .





مثلا شما فرض کنید شرکت گوگل می خواست برای موتور جستجوی خود بانکی بر اساس SQL طراحی کند روزانه میلیون ها نفر از سایت استفاده می کنند و این تعداد یک سری جستجو هم انجام می دهند ...یک جستجوی ساده شاید ماها به طول می انجامید و شاید سال ها...چرا؟؟!

چون جستجو ها براساس جداول و رابط های بینابین انجام می شود و این یعنی برای جستجوی کلمه ساده "ماشین" باید بانک ما دنبال جدولی بگردد و این جدول را براساس نیازش با چند جدول دیگر ترکیب کند و رابطه ها آنها را بررسی کند و یک خروجی به ما نشان دهد در مقایسه 1 میلیون رکورد برای حتی 100 نفر هم مشکلی نیست نهایت زمان سپری کردن شاید چند دقیقه باشد اما حال تعداد استفاده کنندگان می رسد به چند میلیون نفر و هر نفر هم چند تا جستجو .

نکته دیگه که خیلی مهم هست شما برای هر پایگاه داده ای نمی توانید از NoSQL استفاده کنید .طی تحقیقاتی انجام شده برای پایگاه دادهای کوچک تا متوسط هم چنان SQL بهتر عمل می کند و این را باید در نوع ساختار NoSQL جستجو کرد .


وحال چرا MongoDB ؟

MongoDB را می‌توان یکی از پرمخاطب‌ترین پایگاه‌های داده‌ موجود در جمع اعضای خانواده NoSQL‌ دانست که بنابر برخی آمارهای جمع‌آوری شده، لقب پرمخاطب‌ترین را نیز به‌خود اختصاص داده است. این پایگاه داده‌ یک مدل منعطف، پویا و مستندگرا را ارائه می‌کند که ساختاری با خروجی بسیار بالا و قابلیت مقیاس‌پذیری آسان را دارا است که در پروژه‌ها و سیستم‌های بزرگ‌داده یا همان Big Data به‌شدت مورد نیاز است. این پایگاه ‌داده‌ به‌دلایل مختلفی از جمله مواردی که گفته شد، در سال‌های گذشته مورد استقبال فراوانی قرار گرفته و راه‌اندازها و کتابخانه‌های توسعه‌داده شده برای آن برای اغلب زبان‌های برنامه‌نویسی، از جمله زبان محبوب #C در دسترس قرار گرفته است. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا ضمن بررسی مشخصات MongoDB به چگونگی نصب و به‌کارگیری این پایگاه داده پرداخته و در آینده به نحوه دستیابی به آن از طریق زبان برنامه‌نویسی #C بپردازیم.

(پایان بخش اول )

پ.ن 

جنبش NoSQL؛ پیدایش، کاربردها و چشم‌انداز (قسمت اول)



  • احمد تاج بخش

NoSQL

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی