Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

این وبلاگ مکانی است برای تبادل اطلاعات بین من و شما در حوزه مرتبط با پایگاه داده امیدوارم مورد رضایت دوستان واقع شود هرچند که با توجه به گسترش دانش بشری پرداختن به تمامی نیازها یک نگاه کاملا ایده آل است اما تمام سعی من در این است بتوانم کمکی هر چند کوچک به دوستان کرده باشم.

آخرین نظرات

Data Generator در Visual Studio 2010 برای SQL Server 2012

يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲ ب.ظ

برای ساخت یا ایجاد دادهای نمونه در سکوئل سرور نرم افزارهای گوناگونی برای این کار وجود دارد که می توان به نرم افزاری به نام SQL Belt اشاره کرد.اما این نرم افزار کاملا پولی هست و پس از مدتی از کار خواهد افتاد و کرک و کیجن های موجود نمی تواند نیاز ما را برآورده کند در نتیجه به دنبال سایر روش ها رفتم که خوشبختانه در یک سایت خارجی روش دیگری را نیز عنوان کرده بود .

این روش بر خلاف سایر روش ها نیاز به نرم افزار خاصی نیست اگر یک برنامه نویس باشید باید تا حالا نرم افزار Visual Studio را به گوشتان خورده باشد .این نرم افزار یک پکیج از نرم افزارهای برنامه نویسی در محیط .Net هست .

حالا شاید بپرسید چرا من نسخه 2012 را پیشنهاد نکردم علت امر این است که متاسفانه شرکت مایکروسافت در نسخه جدید ابزار دیتا جنریتور را از نسخه خود حذف کرده است و علتش را هم نمی دانم...مدتی دنبال شواهد موجود گشتم تا شاید در قالب ابزار دیگری باشد اما نبود...

حال سوالی که شاید از من بپرسید این است که : اصلا دیتا جنریتور چی هست ؟

دیتا جنریتور برای تولید دادهای خیلی زیاد برای تست عمکرد پایگاه داده شما هست...

مثلا می خواهید یک پایگاه را با 2 میلیون رکورد تست کنید که مثلا یک کوئری شما در حال حاضر با این تعداد رکورد چقدر راندمان (مدت زمان کوئری) دارد ؟؟؟
شاید نیاز به ایندکس گذاری خیلی دقیق داشته باشید  و شاید نیاز به....خیلی چیزهای دیگه داشته باشید... اینها فقط باید دادهای مجازی وارد کرد و عمکرد پایگاه داده خود را ارزیابی کنید...

خوشبختانه این روش چند دیگه مشکل کلید خارجی رو ندارید .مثلا در بعضی از نرم افزار ها باید کلیه کلیدهای خارجی رو حذف کنید بعد داده وارد کنید که اون هم معایب زیادی دارد مثلا باید آپدیت رو غیر فعال کنید و...

و این روش توصیه نمی شود چون یک بانک اطلاعاتی خیلی رابطه های پیچ در پیچ دارد که اگر بخوای همه رو پاک کنید به یکباره طراح بکنید مصیبتی بسیار دارد....

حال مراحل دیتا جنریتور در VS را آموزش می دهم ....





مرحله اول : انتخاب بانک اطلاعاتی مدنظر هست.

به عنوان مثال من اینجا بانک اطلاعاتی Pub را انتخاب کردم که یک نمونه بانکی هست با حداقل رابطه....


1.ابتدا Microsoft Visual Stadio 2010 را اجرا نمایید.



2. New Project را کلیک کرده سپس پروژه ای از نوع Database > Sql Server انتخاب نمایید.

مانند شکل زیر پروژه Sql Server 2008 Database Project را انتخاب نمایید.





3. پس از انتخاب و ساخت پروژه سکوئل سرور حالا مرحله درج پایگاه داده یا ایمپورت پایگاه داده است. مانند شکل زیر انجام دهید.






4. در اینجا کانکشن های سکوئل سرور را انتخاب می کنیم . شما می توانید از پیشفرض های قبلی استفاده کنید یا کانکشن جدید بسازید.

برای ایمپورت پایگاه داده جدید نیاز به کانکشن جدید هست . (البته این نظر من است می توانید کانکشن قبلی را ادیت کنید)




5. در این قسمت کانکشن های مربوطه را وارد می کنید سپس پایگاه داده یا اسکریپت آن را انتخاب می کنید.(این بحث لاگین و یوزر بحث خیلی جذاب و مهمی است یادآوری کنید حتما در یک پست جداگانه شرح بدهم)((هم می توانید با لاگینتون دیتا بیس های موجود را ببینید یا اینکه از جایی دیگر انتخاب کنید))



6. پس از انتخاب ok را بزنید.



7.سپس Start و بعد Finish را بزنید.




8. پس از ایمپورت پایگاه داده نوبت می رسد به انتخاب ابزار دیتا جنریتور .

ابتدا روی دیتا بیس راست کلیک کرده سپس Add > New Item.





9 . در پنجره باز شده Data Generation Plan را انتخاب می کنیم.




10. در صفحه باز شده تعداد داده ای را که می خواهیم وارد کنیم را نمایش می دهد.(کل جداول پایگاه داده را نشان می دهد)

برای انتخاب تعداد دادهای در ستون Rows To Insert وارد می کنیم.به عنوان مثال من عدد 1 میلیون را وارد کردم.



11. پس از انتخاب دکمه اجرا یا F5 را می زنید تا داده ها تولید شوند.

مانند قبل کانکشن را وارد می کنید.




12. از شما می پرسد که می خواهید دادهای موجود را پاک کنید یا خیر.

من برای مثال بله را انتخاب کردم.




13. پس از مدتی دیتا ها ی مورد نظر تولید شده اند.






نکات :

1.حتما از فضای موجود خود اطلاع داشته باشید چون لاگ های پایگاه داده افزایش می یابد.


2. در این روش حداکثر خلاصه سازی رعایت شده است اگر سوالی بود حتما بپرسید.



  • احمد تاج بخش

SQL Server

نظرات  (۱)

بحث خیلی جالبی بود. همیشه برای برنامه نویس ها یه دغدغه ای برای تست کارایی برنامه های تولید شده وجود داشت. البته از خود sql server هم میشه این کار انجام داد ولی این مستلزم نوشتن کوئرهای زیادی (من جمله انواع join) می باشد ولی با این ابزاری معرفی کردید بسیار کارا و سریع و راحت انجام می شود.
پاسخ:
سلام
قابل شما را نداشت...
به زودی منتظر مطالب مفید بعدی من باشید...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی