Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

این وبلاگ مکانی است برای تبادل اطلاعات بین من و شما در حوزه مرتبط با پایگاه داده امیدوارم مورد رضایت دوستان واقع شود هرچند که با توجه به گسترش دانش بشری پرداختن به تمامی نیازها یک نگاه کاملا ایده آل است اما تمام سعی من در این است بتوانم کمکی هر چند کوچک به دوستان کرده باشم.

آخرین نظرات
مبحث پایگاه داده های استنتاجی مبحث خیلی سنگین و پیشرفته ای است که این درس را جزء دروس مقطع دکتری نرم افزار دانشگاه علم و صنعت قرار دادن.




این سمینار که در قالب درس شیوه و ارائه مطلب در حضور استاد ایل بیگی بیان شد بیانگر نکات خیلی مهمی بود.
من فایل بروشور و پی دی اف اسلایدها رو در وبلاگ قرار می دهم امیدوارم مورد رضایت دوستان واقع شود.

نظرسنجی از  21 دانشجو انجام شده که به شرح زیر است:


برای دریافت بروشور و اسلایدها به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

توجه:
حتما نظرات خود را برای افزایش کیفیت سمینارهای بعدی بیان کنید.



حجم: 651 کیلوبایت
  • احمد تاج بخش

تحلیلی

نظرات  (۶)

  • زینب جهان بخش
  • با سلام و خسته نباشید
    متشکر بابت انتشار این مطالب.

    "به زبان ساد ه تر در پایگا ه داده های استنتاجی حجم عظیمی از داده هاذخیره و پردازش میشوند، در حالی که در سیستم های خبره حجم عظیمی از قوانین ذخیره و پردازش میشود."
    مفهوم کامل این جمله را متوجه نشدم!
    اگر قرار باشد که داده ها ذخیره بشوند و پردازش،خب این پردازش بر طبق چه چیزی باید انجام شود؟! اینجا نیاز به قوانین نداریم برای پردازش؟!
    در پایگاه داده استنتاجی که فقط قوانین ذخیره و پردازش می شوند،داده هایش پس چه میشود؟!
    آیا این دو در کنار یکدیگر کامل میشوند؟!

    ممنون میشوم پاسخ سوال هایم را بدهید.باتوجه به اینکه در حوزه ی  دیتا بیس، صرفا مطالعات بسیار کوچکی دارم!

    موفق باشید


    پاسخ:
    سلام و خسته نباشید و تشکر بابت توجه به پست
    بنابر گفته نیگل توی تز کارشناسی ارشدش میگه که پایگاه دادهای استنتاجی شبیه سیستم های خبره استنتاجی نیستند .ایشون میگه پایگاه داده های استنتاجی داده محور هستند در صورتی که ماشین های خبره قانون محور.
    حالا بعد دیگه قضایا میگن پایگاه داده های استنتاجی کامل شده ی پایگاه داده های منطقی هست که خود پایگاه دادهای منطقی مبحث خیلی جالبی دارد.
    از این دو نتیجه می شود که پایگاه دادهای استنتاجی، داده ای می گیرند قوانینی اعمال می کنند داده ای جدید تولید می کنند.
    دنیا در حال انفجار داده ای هست که مبحث خیلی مهم پیش روی هست بحث بیگ دیتابیس ها رو مطالعه کنید خیلی جالب و خوب هست.
    توی دنیای اطلاعات، داده هایی هست که میشود با قوانینی خاص آنی تولید کرد و به مصرف رساند.
    توضیح مثال اسلاید:
    هکتور یک اسم هست که یکسری صفت را دارا هست.ما هم یک سری قوانین داریم که با توجه به دانش بشر ذخیره شده است حال می خواهیم یک سری داده ی جدید را تولید کنیم اگر از همون اول این داده ها رو ذخیره می کردیم شاید پایگاه داده ی ما اون حجم رو نداشته باشه و نکته دیگه نیاز امروز رو نمی دونیم که چی باید تولید کنیم به خاطر همین باید به صورت قوانین ذخیره و انتشار دهیم....
    بحث پایگاه داده های استنتاجی بحث خیلی پیچیده ای هست که برای این سمینار بالای 30 تا مقاله خارجی رو خوندم اما برای تولید اسلایدها از 3 تا از اونها استفاده کردم اگر مایل باشید لینک های مقالات رو بدم مطالعه بفرمایید یا خواستید بیشتر توضیح بدهم....

  • زینب جهان بخش
  • شب بخیر

    ممنونم که ساده توضیح دادید :)
    متوجه شدم.



    میشه چندتا از DBMS های مبتنی بر منطق (استنتاجی) را نام ببرید؟؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام...
    پوزش بابت تاخیر در پاسخ...
    در پایان مقاله ام چند نمونه ذکر کرده ام اگر کافی نبود بگید تا اصل تاریخچه به زبان اصلی را برایتان ارسال کنم....
    سلام اقای تاج بخش حالتون خوب هست؟
    من موضوع تحقیقم پایگاه داده های استنتاجی هست میخواستم از شما کمک بگیرم؟
    خیلی هم آشناهی ندارم از پایگاه داده های استنتاجی.شما این مبحث رو ادامه میدین یا نه؟؟
    مقاله هایی که خوندین رو در اختیار من قرار میدین؟
    ممنون.
    پاسخ:
    سلام خدمت شما
    موضوع تحقیق در چه مقطعی ؟کارشناسی یا ارشد؟
    همانطور که در شروع مقالم گفتم بحث این مقاله خیلی فراتر از این چند اسلاید هست...در حاضر هم این موضوع در مقطع دکتری  در دانشگاه علم و صنعت تدریس می شود.
    خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم...
    مقالات زبان اصلی دارم خواستید بگید براتون ایمیل کنم.
    اگر سوالی هست در خدمتم.
    عصر بخیر.
    ارشد نرم افزار هستم.
    همون زبان اصلی باید باشن فقط اگه ترجمه هاشون هم باشن بهتره.
    به نظرتون میشه همین موضوع رو ادامه داد واسه پایان نامه یا یک موضوع دیگه تو زمینه  پایگاه داده؟
    به طور کلی رو چه قسمتی از پایگاه داده بیشتر میشه کار کرد تا بشه خوب مقاله ازش استخراج کرد؟
    ممنونم که کمکم میکنید.
    پاسخ:
    پایگاه داده های استنتاجی خیلی خوبه اما به نظرم اگر روی NoSQL کار کنی بهتره چون پایگاه داده های استنتاجی به خاطر ضعفی که داشت نتونست نیاز ها را برآورده کند و این پروژه همچنان شکست خورده تلقی می شود هر چند این پروژه یکی از قوی ترین پایگاه داده های دنیا به شمار رفت اما تا کارکرد اصلی خود خیلی فاصله داشت.روی پایگاه داده های هوشمند هم خوبه کار کنی یا پایگاه داده های منطقی.
    خواستید می تونم از استادم دکتر ایل بیگی برای انتخاب موضوع شما کمک بگیرم.
    مقالات ارسال شد.همه زبان اصلی هستن خودم همون لحظه ترجمه می کردم.
  • سید مهدی حاتمی
  • سلام جناب تاجبخش
    بنده برای تحقیق درس پایگاه داده استنتاجی دنبال یک مقاله معتبر 2012 به بعد هستم، اما متاسفانه جر یک مقاله که اون هم خیلی سنگین بود چیزی پیدا نکردم.
    البته با این موضوع آشنایی هم ندارم دنبال مقاله ساده تری بودم. 
    چون شما در این زمینه کار کردید، اگر براتون امکان داره و مقاله ای در این زمینه در دسترس دارید لطفا در اختیار بنده قرار بدین.
    ممنون
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    می توانید به من ایمیل بزنید تا برایتان ارسال کنم.
    ahmadtaj001@gmail.com

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی