Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

این وبلاگ مکانی است برای تبادل اطلاعات بین من و شما در حوزه مرتبط با پایگاه داده امیدوارم مورد رضایت دوستان واقع شود هرچند که با توجه به گسترش دانش بشری پرداختن به تمامی نیازها یک نگاه کاملا ایده آل است اما تمام سعی من در این است بتوانم کمکی هر چند کوچک به دوستان کرده باشم.

آخرین نظرات

ایمیل های من و دوستم در آمریکا (قسمت آخر)

يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸ ق.ظ

هدف از انتشار این مطلب خلاصه دنیای بانک های اطلاعاتی و بازار کارشون هست. قبل از انتشار این ایمیل ها که قاعدتا شخصی می باشد اجازهای لازم رو از دوستم گرفتم که شاید راضی به انتشار حرف هایش نباشد اما مشکلی نبود....((من عینا متن رو آوردم اگر اشکالی  بود معذرت می خواهم چون می خواستم امانت داری هر دو طرف حفظ شود و خللی در محتوا نکرده باشم))

این مطلب در 3 پست جداگانه نوشته شده است و نکات جالب دارد....

بیشتر تجربیات شخصی خودم رو بیان کردم ....

((راهنمایی : عدد یک1 یعنی بنده و عدد دو2 یعنی دوستم))

امید وارم مورد رضایت دوستان واقع شود.

با تشکر


                                                     




1.
زبان برنامه نویسی یاد گرفتن شاید در وهله اول کمی بی فایده بیاد اما واقعا یعضی از جاها حداقل دانش برنامه نویسی یا همون مهندسی نرم افزار به DBA خیلی کمک می کند که چطور پایگاه داده ای که شاید یکی دیگه ساخته مدیریت کند...البته اینایی که میگم بیشتر تو ایرانه و توی کار اتفاق می افتد که چقدر نیازت می شود.
تو ایران شرکت های خیلی کمی پیدا می شود که واقعا متخصص DBA بخوان بیشتر برنامه نویس با دانش پایگاه داده و کلی چیز دیگه می خوان که واقعا بعضی از درخواست هاشون کاملا مسخره هست مثلا:
ASP.net,php,Mysql,MVC,C#,...
کلی از این مهارت ها رو می خوان اما در حد آشنایی همین میشه که ما هیچ متخصص واقعی نداریم و هزار تا مشکل هم داریم.
واقعیتش یکی از دلایلی که من به اهدافم باقی موندم با توجه به شرایط سخت ، یکی علاقه زیاد خودم هست و یکی پروژه پایگاه داده هوشمند که اگر خدا بخواهد یک پروژه چند ساله هست که می خوام این پروژه را به ارشد پیوستش کنم.
طبق این سایت :
http://db-engines.com/en/ranking
حالا ها مونده که دی بی 2 یا آداباس ته جدولی بخواد کاری رو به اندازه اوراکل یا سیکوئل سرور جلو ببره...
البته واقعا آینده پیش بینی نشده هست و هیچی نمی تونم بگم...شاید بقول شما متخصص آداباس خواستن و کاری خیلی خوب پیدا کرد...نمی دونم...
اما در کل اگر یک زبان برنامه نویسی (پیشنهاد من جاوا هست تا دات نت البته سلیقه ای هست ) یاد گرفتن خیلی کمک بزرگی  در آینده بهت می کنه...
در مورد فیلم :واقعا فیلم جالبی بود ...نکات زیادی داشت...نمی دونم تو ایران شاید جاهای خیلی حساس نظامی از این زبان استفاده بشود...
شما چرا دنبال مدارک سیسکو نمی رید اتفاقا آقای زندی از سال 86 آمریکاست و 3 تا مدرک سی سی آی ایی داره و ظاهرا شما قبلا شبکه هم کار کردید...شبکه واقعا زیباست...
من به شخصه چون هر دو مورد را تجربه کردم میگم هر کدومش اگر علاقه نداشته باشی سریع منصرف میشی.این علاقست که شما را توی یک رشته متمرکز می کند.


2.
والا واقعیتش علت اینکه اینقدر گیر دادم به پایگاه داه اینه که همانطور که گفتم گرایش لیسانس یا امنیت اطلاعات هست یا پایگاه داده. امنیت اطلاعات همچین هیچی یاد نمیدم. الکی کمی از این قوانین ISO میزو هست در مورد نحوه طبقه بندی و حفاظت اطلاعات و دسته بندی و کمی هم آشنایی با سیستمهای حفاظت اطلاعات و امن کردن شبکه و خیلی تهش نمیرن یعنی همانطور گه گفتم رشته بیشتر مدیریتی هست تا مهندسی.
برای همین گفتم بیخودی چرا وقتم و توش هدر کنم منی که تازه بعد اون باید دوباره برم کلاس سیسکو یا جونیپر یا هر چیز دیگه.
از این طرف هم با اینکه پایگاه داده مبحثش رو خیلی دوست دارم هیچ پیش زمینه ذهنی ازش ندارم. تصمیم دارم کمی ویدیوهای یوتیوبش رو ببینم تا ببینم کار من هست یا نه. مخصوصا همانطور که گفتم باید سه تا پایگاه داده و سه تا زبان رو در حد متوسط یاد بگیریم در این گرایش.
نمیدونم والا تا تابستان که وقت دارم تا تصمیم بگیرم و حتی بعد از اونم هم دو ترم دروس عمومی و اختصاصی هر دو گرایش یکسانه و عملا سال آخر متفاوته بنابرین وقت زیاد دارم تا تصمیم بگیرم مگه اینکه از الان بخوام شروع کنم که بحث دیگری هست.
از طرفی هم این مسئله درامد بالای سیستمهای کامپیوتری "کم طرفدار ولی پراستفاده" مثل همین کوبول که عرض کردم خدمتتون به نوعی آدم رو وسوسه میکنه. ولی راستش بیخیال بشم و شیطان رو لعنت کنم بهتره!! اول کار رو این طمع کاری ها درست نیست!!

  • پایان

  • احمد تاج بخش

تحلیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی