Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

این وبلاگ مکانی است برای تبادل اطلاعات بین من و شما در حوزه مرتبط با پایگاه داده امیدوارم مورد رضایت دوستان واقع شود هرچند که با توجه به گسترش دانش بشری پرداختن به تمامی نیازها یک نگاه کاملا ایده آل است اما تمام سعی من در این است بتوانم کمکی هر چند کوچک به دوستان کرده باشم.

آخرین نظرات

تراژدی نوستالوژی ها

يكشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۴ ب.ظ

چقدر با NC یا Norton Commander آشنایی دارید...یک تراژدی برای کسانی است که سال ها با این نرم فزار کار می کردن...دقیق یادم نیست همونسال های 75 یا 76 بود که برای اولین بار NC رو دیدم اوایل که کامپیوتر رو روشن می کردیم ابتدا وارد داس میشدیم چه مکافاتی بود هی کد بزن دستور CD... دستور Tree چند وقت پیش سر کلاس سی شارپ یاد این دستور Tree افتادم وای خدای من چقدر با این خاطره داشتم..

بعد از داس کسی که NC رو خلق کرد خدا پدر مادرشو بیامرزد که ما را از چه مصیبتی نجات داد...
داس بالا میامد با هزار تا صدا از توی هارد کامپیوتر بعد از زدن چند دستور دقیق یادم نیست Run بود وارد NC می شدیم ...هر موقع یادش میوفتم
اصلا یه حسی به آدم دست میدهد...برای اولین بار صفحه ی رنگی اونم آبی ...فرض کنید دنیا را همیشه سیاه ببینید یهو یک تصویر رنگی نشونتون
بدن چه حسی به آدم دست می دهد همون حس صد برابرش برای یک کاربر کامپیوتر لذت بخش تر بود...
حالا بعد از مدت ها یهو دلم واسه NC تنگ شد...ما با اینا یه عمر زندگی کردیم...فلاپی رو کی یادشه 1 مگ حجمش بود کلیم توش فایل می ریخیتم می دیدیم بازهم خالی دارد کی می دونست قرار یه روزی دنیا انقدر پیشرفت کند که هارد 1 ترابایتی هم جواب کار ما را نده... 

                                    nc

این آخرین نسخه NC بود همون سال ها ویندوز آمد دیگه مردم نگاه NC نمی کردن...
عجب روزگاری بود یهویی هوس اون زمان ها کردم...پایگاه داده اون موقع ها FOXPRO بود یه کتاب داشت 700 صفحه یک صفحه آبی با یک کادر 
خاکستری گوشه سمت راست  یک دستور Do داشت برای اجرا برنامه ها ...اصلا یه وضعی بود ....کتابش مال دادشم بود عکس یک روباه رو 
کشیده بودن منم یک برچسب روباه فارسی هم روی عکس چسبوندم ....خاطره بود....
من یادم میاد تا سال های هشتاد چهار دقیق یادم نیست  هنوز بانک ها با فاکسپورو کار می کردن ...ابهتی داشت...همه کارمند ها یک صفحه آبی ...  

                                    fox

اگر یادتون باشه رم 8 مگ 4 مگ بود به گیگ نمی رسید...اون موقع ها گیگ معنایی نداشت...

انصافا بازی اونم اجراش با NC یک صفایی داشت وصف ناشدنی...
اینها همش خاطرن برای کسانی که اینا رو دیدن الانم می بینند تازه عموم کارت پانچم داشت پروژش با کارت پانچ بود...اصلا دیگه من اونو 
اصلا نمی فهمم چجور دنیایی بود...یک بنده خدایی تعریف می کرد می گفت زمان ما انتخاب واحد ها با کارت پانچ بود دانشگاه امیر کبیر کاغذی
هم بود اما می گفتن باید هر دو شو پر کنید...می گفت اگر اشتباه پانچ میشد یک ترم درگیر این پانچه میشدی...


                                        panch

خلاصه اینا چیزهایی بود برای این نسل که بدونن ، بابا کامپیوتر اولش اینجوری نبود که بازی می ریزن 20 گیگ هارد می خواد 2 گیگ گرافیک 
نمی دونم 8 گیگ رم....اصلا یه وضعی ....عزیز من ، من وقتی هم سن تو بودم کامپیوتر فقط مهندس ها با قیمت نجومی داشتن...الان یه طور شدهیک بچه 2 ساله هنوز فرق من با باباش نمی دونه بعد میگه کامپیوتر می خوام...طرف میره واسه بچه 6 سالش لپ تاپ Core i7 می خره میگم شما مگه لپ تاپ نداشتید میگه چرا اما دیدم بچم می خواد مستقل باشه...من باشم ، میرم واسش ماشین اسباب بازی کوچیکا می خرم میگم چند سال با اینا بازی کن با هوش میشی...


شما هم اگر خاطره دارید واسه ما بفرستید ما هم لذت می بریم و هم یادی از گذشته ها می کنیم....

(به زودی قرار است مباحثی از اوراکل آموزش داده شود... گفتم حال و هوایی عوض شود...)

  • احمد تاج بخش

نظرات  (۱)

  • حامد تاج بخش
  • برادر عزیزم سلام از وب لاگت بسیار لذت بردم امیدوارم موفق باشیو
    پاسخ:
    دادشی خیلی خوشحالم که به وبلاگم سر زدی...ممنون

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی