Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

مکانی برای دریافت اخبار ، مقالات و تجربیات من در حوزه مرتبط با پایگاه داده

Ahm(|Ahmad|) DataBase

این وبلاگ مکانی است برای تبادل اطلاعات بین من و شما در حوزه مرتبط با پایگاه داده امیدوارم مورد رضایت دوستان واقع شود هرچند که با توجه به گسترش دانش بشری پرداختن به تمامی نیازها یک نگاه کاملا ایده آل است اما تمام سعی من در این است بتوانم کمکی هر چند کوچک به دوستان کرده باشم.

آخرین نظرات

ساخت پایگاه داده در SQLServer 2012

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ

برای ساخت پایگاه داده در SQLServer 2012 چند روش وجود دارد که یکی از آن ها را براتون توضیح می دهم :
بر روی دیتابیس کلیک کنید و گزینه New Database را انتخاب کنید همانطور که می بینید پنجره ای مانند شکل زیر ایجاد می شود
 که من به طور مختصر به شرح جزییات می پردازم.

  

                                         lesql


* Database Name : برای درج نام پایگاه داده 

* Owner : تنضیمات شخصی برای اینکه نحوه دسترسی یا ورود به دیتابیس

* Database File : در این قسمات تنظیمات پیشرفته ساخت دیتابیس را می بینید که به صورت زیر است .
- Logical Name : که به دوسته تقسیم می شوند :دادها .MDF (برای بار اول برای بار دوم به .NDF تغییر می یابد) و .LOG
که برای ثبت وقایعی که در داخل پایگاه داده در حال انجام است مثلا ثبت یا حذف رکوردی.به طور کلی Logical Name نامی
نیست که ما در داخل پایگاه داده ذخیره می کنیم بلکه یک نام منطقی است به طور مثال شما چند عدد هارد دارید و حجم هر کدامشان محدودیتی داردخوب شما به عنوان یک DBA  می گید من دادهای اشخاص را در یک درایو دلخواه در هارد دیگه و با نام
دیگه ذخیره می کنم و لاگ فایل ها در قسمت دیگه هارد ذخیره شود.این روش بیشتر برای هارد های حجم محدود یا برای
 طراحی RAID است که به موقعش این قسمت را به طور کامل توضیح خواهم داد.پس Logical Name نامی نیست که ما برای قسمت های مختلف توسط پایگاه داده ایجاد می شود نامی که ما می توانیم ببینیم File Name است که در قسمت آخر توضیح داده ام.
-File Type :به دوسته Row , Log تقسیم می شود که اینجاست ما تعیین می کنیم کدام فایل داده باشد کدام فایل ثبت وقایع
-File Group :به دوسته Primary و ساخت دستی انتخاب می شود .وقتی چند عدد پایگاه در درایو های مختلف داشته باشیم
 برای ارتباط بین این این فایل ها باید توسط یک File Group انجام شود .اگر شما تمام فایل های ساخته شده را Primary قرار دهید
 نمی توانید به یکدیگر ارتباط دهید پس بهتر است در قسمت File Group در قسمت سمت چپ ساخت پایگاه داده گزینه فایل
 گروپ ، گروهای مورد نظر خود را اضافه و در پایگاه درج کنید.
- Initial Size : سایز ی که شما برای پایگاه داده خود در نظر گرفته اید مثلا من برای لاگ فایل هایم 2 مگ را در نظر گرفته ام.
- Autogrowth/MaxSize : قسمت گسترش فایل ها که به دسته های زیر تقسیم می شود. برای انتخاب کنار این تکست باکس کلیک کنید.
# Change Autogrowth : نام کادر باز شده.
¬ Enable Growth :اگر شما نیازمند این هستید که فایل های شما اگر بیشتر از این حجم شد فایل شما گسترش یابد این
تیک را بزنید و اگر نه پایگاه داده این اجازه رو به شما نمی دهد که حجم بیشتر از این شود.
¬File Growth >>
%In Percent : بر اساس درصد حجم فایل شما افزوده می شود که مثلا برای لاگ فایل ها به صورت پیشفرض نوشته
پس از 1 مگ 30 درصد اضافه شود یعنی اگر حجم فایل شما بیشتر از این مقدار شود پایگاه داده شما با این
تنظیمات حجم خودش را افزایش می دهد.
%In Megabytes :این براساس حجم ورودی است داده ها پس از مصرف حجم تعیین شده دوباره این مقدار را اضافه می کنند.
¬Maximum File Size >>
%Limited To(MB :تا چه اندازه ای اضافه شود شاید شما آنقدر فضا ندارید که این اضافه شود پس باید حجم پایانی را
در نظر گرفت  که پس ازآن مقدار دیگه داده ای اضافه نکند.
%Unlimited :بدون محدودیت اضافه.
-Path : جایی که قرار است داده ها و یا لاگ فایل ها ذخیره شود.
File Name : نام اصلی یا قابل نمایش برای داده یا لاگ فایل ها


چند نکته :

بهتر است برای وارد کردن حجم داده ها مقداری دقیق باشد و یکبار انتخاب شود چون پس از مدتی داده ها
یکپارچگی خود را از دست می دهندو این یعنی Defragment سخت تر.

برای انتخاب مکان های ذخیره سازی فایل ها دقت کنید . در انتخاب یکجا و چند جا سرعت یکی است
 چه بسا  چند هارد باشد سرعت چند جا انتخاب کردن بیشتر است.

  • احمد تاج بخش

SQL Server

نظرات  (۲)

سلام
به شخصه از هر گونه مطلبی در مورد SQL  به شدتـــــ استقبال میکنم
مخصوصا زمانی که از الفبای آن شروع به توضیح داده میشود ;)
ممنونیــــــــــم :D
پاسخ:
خواهش می کنم...
به زودی مطالب بیشتری منتشر خواهد شد...
  • سارا زکی زاده
  • سلام.
    من خودم بیشتر با کد زدن آشنا هستم و اینکه داخل یکQuery یک دیتابیس جدید رو با همه مشخصاتی که فرمودید ایجاد کنم.
    البته با روش گرافیکی هم آشنا بودم ولی این پست شما یک مرور مجدد برای من بود.
    ممنونم.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی